Bever-vrienden

Op bezoek bij mijn bever vrienden

1 juni 2011

’s Avonds op bezoek geweest bij mijn bever vrienden in Almere. Helaas was het rond een uur of acht nog erg druk in de buurt, met bootjes en een surfplank. Dan eerst maar even naar de kijkhut bij de lepelaarsplassen.

Daar aangekomen stonden er drie jonge reigers lekker in het avondzonnetje te genieten. Was wel een komisch gezicht in welke houding ze zich wrongen om nog een beetje zonlicht op te vangen

   lekker in het zonnetje

 

Doet mij toch denken denken aan iemand die moeite heeft met zijn ontlasting.

Daarna weer terug naar de beverplek. Na een tijdje wachten hoorde ik weer het voor mij bekende gespetter. Eén bever ging op de kant zitten en was uitgebreid bezig zijn vacht te verzorgen. Voor mij een mooie gelegenheid om foto’s te maken. Dat valt toch nog tegen hoor. Het is al schemerig en de omgeving is bosachtig, dus ook geen direct zonlicht meer. Dus hoge ISO-waarde, diafragma helemaal open en toch nog lange sluitertijden. Toch een paar mooie opnames kunnen maken. Maar het mooiste is: het observeren van deze beesten in hun natuurlijke omgeving.

vacht verzorgen


Geef een reactie

