Diemerpark

12 juni 2011

Vanmorgen naar het Diemerpark, bij Amsterdam geweest. Het was wel een reis met hindernissen: eerst mijn statief vergeten en toen de ingang niet kunnen vinden. Ik had op google earth gekeken hoe ik moest rijden. Via IJburg en dan via een brug naar het park. Eenmaal aangekomen bij de brug, bleek deze met een groot hek afgesloten. Omdat ik niet ter plekke bekend ben, duurde het wel even voordat ik een andere brug gevonden had, die naar het park leidde .

In het park struikelde ik gelijk over hele kuddes konijnen. Het is lang geleden, dat ik zoveel konijnen bij elkaar heb gezien. Blijven toch leuke beestjes.

Konijnen Diemerpark

Vervolgens een wandeling gemaakt door het park. Het aantal vogels viel een beetje tegen, maar het is wel een afwisselend gebied. Naast, de toch wel aanwezige vogels, mooie foto’s kunnen maken van planten zoals de wilde orchidee, klaprozen en distels.

Wilde orchidee

Verder hoorde ik de hele tijd de koekoek. Bijna had ik hem op de foto, maar hij bleef net niet lang genoeg zitten. Dan is het even balen, maar ooit ……….

Al met al een hele wandeling gemaakt (ca. 6 km) en op het einde mij nog een half uurtje vermaakt met de konijntjes.

Geef een reactie

