Uurtje OVP

3 september 2011

Niet veel tijd dit weekend, maar toch even een snel rondje gelopen bij de Oostvaardersplassen. Eindelijk was er weer eens een zonnig begin van de dag. Een beetje mistig, maar dat geeft net dat extra beetje sfeer aan sommige foto’s. Zoals bij de foto van deze grote zilverreiger. Stond rustig in de plas langs het Jan van den Boschpad te wachten op de vis die langs zou komen.

Grote zilverreiger

Staartmees

Even verderop zat een groepje staartmezen in de bosjes. Leuke vogeltjes die zich meestal in een groep verplaatsen. Tussen de takken door kon ik een paar leuke opnames maken. Voor mij was het de eerste keer dat ik deze soort op de foto kon zetten. Het is altijd leuk een persoonlijk primeurtje te hebben. Alleen jammer dat een collega fotograaf niet even het geduld had om te wachten tot ik klaar was. Ze liep achter mij langs en de vogeltjes waren gevlogen. BALEN!!!

Daarna verder gelopen en het bos ingegaan. Op sommige plekken scheen de zon prachtig door de bomen heen. Ik heb geprobeerd de sfeer in deze foto te vangen. Vind dat best nog wel lastig, maar met het uiteindelijke resultaat ben ik wel tevreden.

Go to the light

En zo kwam ik al weer aan het eind van dit kleine fotorondje. Tot slot thuis in de tuin nog even bezig geweest met dit lieveheersbeestje, die bezig was met zijn ontbijt. Het toppunt van biologische ongediertebestrijding.

Biologische ongediertebestrijding

Geef een reactie

