Aankondiging expositie

09 november 2013

Deze keer geen verslag van mijn foto-avonturen, maar een mededeling. Woensdag 20 november wordt mijn foto-expositie geopend in de kapel van het VU medisch centrum in Amsterdam! Natuurlijk ben ik er erg trots op dat ik dit mag organiseren. Het is de eerste keer dat foto’s van mij tentoongesteld worden. Erg spannend dus! Een geweldige gebeurtenis voor mij natuurlijk en ik kijk er nu al naar uit. De afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest met de voorbereidingen.

Ik moest zelf uitzoeken hoe ik mijn foto’s wil presenteren. In een lijst of op foam geplakt? Met of zonder passe-partout? En het moet natuurlijk ook nog betaalbaar blijven. Uiteindelijk heb ik gekozen voor lijsten met een passe-partout. Toen die beslissing genomen was kwam het moeilijkste: welke foto’s laat ik zien!!???

Eerst heb ik, in samenspraak met de mensen van de kapel, een thema bedacht: “Natuur om de hoek“. Om te laten zien dat je echt niet naar de verre uithoeken van de aarde hoeft te reizen om de prachtigste dingen te zien. Soms is het enige wat nodig is je deur uit te stappen! In totaal heb ik 16 foto’s uitgezocht van plekken waar iedereen kan komen of van dieren die iedereen kan zien.  De foto’s variëren van macro’s, via dieren naar landschappen. Een mooi overzicht van waar ik mij in de natuurfotografie mee bezig hou. Maar helemaal compleet kun je met 16 foto’s natuurlijk niet zijn.

Afgelopen week heb ik de foto’s ingelijst en de poster voor de expositie gemaakt.

flyer afbeelding

Ik ben heel benieuwd naar alle reacties op mijn foto’s. In een lijst ziet er heel anders uit dan op een computerscherm.

Bij deze ben je van harte uitgenodigd om op de opening aanwezig te zijn. En mocht je die dag niet kunnen: de kapel is 7 dagen in de week toegankelijk, dus tijd genoeg om eens langs te gaan. Dus hopelijk zie ik je daar!

16 Reacties

  1. Ik ga ervoor dat wij je expositie in de kerstvakantie bezoeken !
    Succes met voorbereiden.

    12 november 2013 om 22:02

  2. Hartstikke leuk René, gefeliciteerd. Dit is toch wel een bekroning op je werk. Lijkt me trouwens nog een hele klus om de foto’s uit te zoeken, in te lijsten, poster maken. Je poster vind ik er trouwens ook top uitzien. Succes met de expositie.
    groetjes Ghita

    12 november 2013 om 18:55

  3. Zo’n eerste expositie is een gelukwens waard, van harte, René. De kans dat ik in de buurt kom is niet erg groot, maar ik wens je veel succes en plezier met de expositie.

    11 november 2013 om 17:28

  4. Van harte proficiat met je tentoonstelling,René! Misschien kom ik even kijken.

    10 november 2013 om 19:21

  5. Veel succes met de expositie, René! Het moet fantastisch zijn om jouw foto’s aan een groter publiek te kunnen laten zien!

    Groetjes, Ada

    10 november 2013 om 14:46

  6. Super René, iets om heel trots op te zijn!

    groetjes Loes

    10 november 2013 om 09:05

  7. Leuk! Veel plezier en bekijks.

    10 november 2013 om 00:52

  8. Hallo René .Ik wil je alvast veel succes wensen met je tentoonstelling.Vanuit Lier is het om even over en weer te rijden niet te doen maar in gedachten volg ik je.
    Hoop dat je veel mensen mag betoveren met je beelden zodat ze met andere ogen naar de natuur gaan kijken.
    Good luck.

    9 november 2013 om 21:26

  9. Hoi René,
    Lijkt me spannend én heel leuk!
    Wens je heel veel succes.
    Hartelijke groet, Corrie

    9 november 2013 om 19:34

  10. Natuur om de hoek is fotografisch gezien niet hetzelfde wat de kijker ook ziet maar het zal hopelijk veel mensen aanspreken om er eens wat anders naar te kijken dan zomaar een paar bomen en een beekje. Het is vooral de manier waarop jij natuur laat zien. In het allermooiste licht, op het optimale tijdstip van de dag en bij de juiste weersomstandigheden.
    Als fotograaf kijk je met heel andere ogen naar dingen die je interesseren en weet jij je eigen draai te geven aan de natuur op een manier zoals jij het ziet.

    Ik wens je veel succes met je expositie

    9 november 2013 om 19:17

  11. Was het niet zo ver, ik was zeker komen kijken maar ik wens je van harte proficiat en heel veel succes!

    9 november 2013 om 17:32

  12. Wens je heel veel plezier met deze expositie, altijd spannend hoe het loopt.
    Voor mij is het te ver om te komen.
    Groetjes Tinie

    9 november 2013 om 17:32

  13. Veel succes met je tentoonstelling, als ik een beetje in de buurt had gewoond was ik gegarandeerd langsgekomen maar vanuit Limburg naar amsterdam is toch een heel stuk. jammer. maar evengoed leuk, veel succes en vooral geniet ervan.

    9 november 2013 om 16:16

  14. veel succes met je tentoonstelling.

    9 november 2013 om 16:11

  15. P

    Hallo René, wat spannend om je eerste tentoonstelling te mogen doen. Er zullen vast veel mensen komen kijken. Jammer voor mij, dat ik niet in de buurt woon. Maar het wordt vast succesvol. Groeten pauwla.

    9 november 2013 om 15:10

Geef een reactie

