Mist

11 december 2013

Het komt niet vaak voor dat ik op een doordeweekse dag er op uit trek met mijn camera. Maar vandaag op mijn papadag kon ik de verleiding toch niet weerstaan.  De mist en de doorbrekende zon zouden mooie beelden op kunnen leveren. De kids afgeleverd op school en dan heb ik heel even de tijd. Dus op mijn fiets gesprongen en naar de Oostvaardersplassen gereden.

Vorst

Vorst

De mist is aangevroren en bedekt het landschap met een dun laagje rijp.

Ik zet mijn fiets bij natuurcentrum ‘De Oostvaarders’ en ga te voet verder. Mist zorgt altijd voor een heerlijke verstilde sfeer.

Verstild

Verstild

Ik loop verder langs en water en probeer wat watervogels te fotograferen. Maar de mist is net te dik en de zon heeft nog moeite om er doorheen te komen. Maar niet getreurd, dan gaan we toch gewoon lekker verder met mistlandschappen!

Spiegeling

Spiegeling

Heerlijk die rust. Normaal gesproken is de papadag een dag van klusjes en afspraken. Dit is toch wel even lekker voor een keer! Helaas blijft het zo mistig dat de zon verstek moet laten gaan. Jammer, want een mooie zon op een mistig landschap levert nog mooiere foto’s op. Maar mij hoor je niet klagen hoor!

Mistige Oosvaardersplassen

Mistige Oosvaardersplassen

Ondertussen heb ik mijn wandeling bijna voltooid en is het infocentrum weer opgedoken uit de mist. Nog even een panorama als besluit en dan is het de hoogste tijd om weer naar huis te gaan. Broodjes eten met de kinderen. Ook leuk!!!

De Oostvaarders

De Oostvaarders

14 Reacties

  1. Prachtige fotoreeks

    2 januari 2014 om 22:59

  2. Prachtige sfeer foto’s René, wat is de natuur mooi met de mist en rijp.
    Groetjes Tinie

    14 december 2013 om 14:35

  3. Ik heb geen papadagen meer René maar jij hebt de mogelijkheid goed aangegrepen. Niets mis(t) met deze serie 🙂

    13 december 2013 om 19:26

  4. Heerlijke sfeerplaatjes, de rijp maakt het nog mooier. De derde foto is mijn favoriet.
    groetjes Ghita

    13 december 2013 om 18:32

  5. Niet helemaal wat je wilde, zo lees ik tussen de regels door, en inderdaad, het kan natuurlijk altijd mooier en beter, maar toch heel sfeervolle verstilde beelden hoor!
    Groetjes Loes

    13 december 2013 om 17:19

  6. mooi hoor die mist, zo zie je maar de natuur is zo mooi eigenlijk om te zien he 😉

    13 december 2013 om 12:40

  7. Momentjes die je kunt meepikken, heerlijk toch en het heeft mooie plaatjes opgeleverd.

    13 december 2013 om 11:39

  8. Mist, je kunt er van balen, maar het levert zoals hier ook wel mooie serene foto’s op. Groetjes

    13 december 2013 om 08:48

  9. jullie konden tenminste nog iets zien bij ons was het zo mistig dat we niets meer zagen. So ein mist.

    12 december 2013 om 17:49

  10. Papadag … moet ik ook maar eens aan gaan beginnen … 🙂
    Mooie foto’s René! Zo’n mistfoto zorgt echt voor rust.

    12 december 2013 om 16:41

  11. Ik begrijp je heel goed René. Die verstilde wereld bij mist. Ik was gisteren in de vroegte ook op pad.. Maar ik had blijkbaar meer geluk want kort na de middag brak de zon door.. wel even te laat voor mij want ik was toen al op weg naar huis. Mooie verstilde beelden van de Oosvaardersplassen.

    12 december 2013 om 15:10

  12. Een heerlijk blog, het genieten van de rust is duidelijk zichtbaar in je foto’s!
    Mist geeft zo;n aparte sfeer, het is altijd weer anders en bijzonder!

    12 december 2013 om 08:22

  13. Wat een vage bedoening in de OVP vandaag! Hier aan de kust was het stralend weer!
    Ik hoor je niet klagen, maar toch wel een heel klein beetje mopperen?
    De tweede en de laatste vind ik het mooist.
    Groetjes
    Dick

    11 december 2013 om 23:43

  14. Mooie rustige foto, s! Hier was het zonovergoten vandaag.

    11 december 2013 om 23:04

Geef een reactie

