Een mooie dame

12 januari 2014

Na een heerlijke ochtend in de Eempolder ben ik van plan om weer naar huis te rijden. Dan zie ik opeens een vogel op een paaltje langs het weiland zitten. Een torenvalk! Omdat ik aan de verkeerde kant van de auto zit rij ik een stuk door, keer en rij langzaam terug. Op het laatst doe ik de motor uit en rol door tot ik in de goede positie sta. Gelukkig blijft de vogel zitten! Raampje omlaag en door mijn zoeker zie ik dat het een vrouwtje is.

Vrouwtje torenvalk

Vrouwtje torenvalk

Hier ben ik al een tijdje naar op zoek. Niet te ver weg, goed licht en een exemplaar dat niet gelijk wegvliegt. Ik geloof dat ik een beetje verliefd wordt op deze dame!

Nu is het natuurlijk wel de bedoeling dat ze nog wat leuks gaat doen. Anders wordt het wel een heel erg saaie serie. Gelukkig begint ze zicht te poetsen. Als eerst moeten de restjes muis van tussen haar snavel gepeuterd worden. Toch handig die ingebouwde tandenstokers.

Stokeren

Stokeren

Indrukwekkende klauwen niet waar? Als muis heb je geen schijn van kans als je eenmaal gegrepen bent.

Dit gekrabbeld levert leuke houdingen op. De pose op de volgende foto doet mij een beetje denken aan ‘De Karate Kid’. Alsof ze elk moment kan uithalen met dat ene pootje.

Karate kid

Karate kid

Ze is zeker geen dame om zonder handschoenen aan te pakken!

Nu de snavel schoon is moet natuurlijk ook het verenpak weer op orde worden gemaakt. Elk veertje wordt ontdaan van vuil en weer goed gelegd. Een hele tijd is ze daar mee bezig.

Poetsbeurt

Poetsbeurt

Opeens schrik ze op en kijkt indringend in de verte. Ik zit nog steeds in mijn auto en kan niet zien wat er achter mij gebeurt. Of zou ze genoeg hebben van het geklik van mijn camera?

Indringende blik

Indringende blik

Dan wordt duidelijk wat de reden is: twee joggers komen over de polderweg aangerend. Mijn nieuwe vriendin houdt blijkbaar niet van hardlopers, want ze gaat er vandoor.

Tot ziens

Tot ziens

En zo eindigt deze prachtige ontmoeting. Ik heb met haar afgesproken dat ze de volgende keer op een wat fotogenieker paaltje gaat zitten en dat ze dan een muis bij zich heeft. Ik ben benieuwd of ze zich aan de afspraak houdt.

17 Reacties

  1. Pingback: Bidden voor het eten | René Vos natuurfotografie

  2. Prachtige serie, nu maar wachten op de volgende afspraak.

    25 januari 2014 om 15:42

  3. Heerlijk verhaal en supermooie foto’s!

    Groetjes Loes

    23 januari 2014 om 15:37

  4. Hoi René,
    dit is zeker een mooie dame. En nog een goed fotomodel ook!
    Je hebt er een mooie serie van weten te maken. Vooral “indringen blik” vind ik een “indringende” foto – supermooi.
    Ik wens je veel plezier bij je volgende afspraakje.
    Hartelijke groet, Corrie

    22 januari 2014 om 21:48

  5. goed scherp, in mooi licht en een fraaie uitgevaagde achtergrond. Optioneel zou je de draad kunnen wegpoetsen

    21 januari 2014 om 19:50

  6. Wat een pracht en wat een bof; ook dat die joggers pas later kwamen aansnellen.
    Heel mooie beelden! Kan me voorstellen dat je hart daar sneller van ging kloppen.

    21 januari 2014 om 19:12

  7. Prachtige show, ik heb dit zelf ook eens mee mogen maken, echt supergaaf om te zien. jij hebt het heel mooi vastgelegd, heerlijk licht had je er ook bij.
    groetjes Ghita

    21 januari 2014 om 13:17

  8. Heerlijke serie René van een goed meewerkende Torenvalk. Ik vind je 1 na laatste foto wel iets té verscherpt, maar heerlijke serie om naar te kijken en nog mooier om zelf te maken.

    Gr,
    Remco

    21 januari 2014 om 09:29

  9. wat een prachtige serie

    21 januari 2014 om 09:24

  10. Wat een geweldige serie Rene.
    Prachtige foto` s.

    20 januari 2014 om 23:40

  11. Wat een pracht beelden René. .zo’n buitenkansje krijg je niet elke dag. Het licht stond ook heel goed ook

    20 januari 2014 om 23:01

  12. Jarmila

    zo dat zijn mooie foto’s. ik ben jaloers op jou, want bij mij vloog die alleen snel voorbij. Ik geniet vaak van je mooie foto’s. Dank je, dat je ze met iedereen deelt. groetjes Jarmila

    20 januari 2014 om 22:45

  13. Prachtige serie. Je hebt dit buitenkansje goed weten te benutten, want ze staat er haarscherp op.
    Ik had vorige week een vergelijkbare ontmoeting, maar daar heb ik met dank aan het donkere en grijze weer helaas geen foto’s die het publiceren waard zijn aan overgehouden

    20 januari 2014 om 22:06

  14. yemrev

    Jij bent ook niet gauw tevreden, hè! Nou moet ze weer op een mooier paaltje gaan zitten! Hier is toch niks mis mee, prachtige serie en retescherp. Vooral de ‘indringende blik’ is super. Wel vervelend, die joggers, maar wees blij dat het fietsseizoen nog niet geopend is…Wanneer en waar heb je weer met haar afgesproken? Als het niet te vroeg is, kom ik ook ff langs…
    Groet, Dick

    20 januari 2014 om 21:16

  15. geweldige serie!
    begrijp het wel dat je verliefd bent geworden 😉
    groetjes Nathalie

    20 januari 2014 om 20:50

  16. superleuke ontmoeting en supergave foto’s René !!!

    20 januari 2014 om 20:41

  17. P

    Hallo René. Nou hier mag je wel heel trots en blij mee zijn. Wat een hele mooie serie van deze prachtvrouw. Pico bello.

    20 januari 2014 om 20:24

Geef een reactie

