Restanten

2 maart 2015

***Voor een scherpere weergave even de foto’s aanklikken!***

Tijdens mijn fototochten maak ik heel veel foto’s die niet in mijn blogs terecht komen. Ze zijn niet goed/mooi genoeg en soms passen ze niet in het verhaal dat ik wil vertellen. Zonde van de foto’s die om de tweede reden buiten de boot vallen. En het kan ook zijn dat ik te weinig foto’s heb om een blog te vullen Dus vandaag een blogje met foto’s die het in de eerste ronde net niet haalden.

Als eerste een aantal foto’s uit natuurpark Lelystad. Ik heb toen een prachtige serie van de badderende wilde zwanen kunnen maken. Maar er zijn natuurlijk nog meer bewoners van dit prachtige park. In eerste instantie ging ik voor de wisenten in de sneeuw, maar die lagen alleen een beetje lui tegen het hek aan. Dit is de enige wisentfoto die door de keuring is gekomen.

Wisent portret

Wisent portret

Ik kwam ook een groepje huismusjes tegen.

Huismus

Huismus

Toen scheen net even het zonnetje. Even verderop kwam ik bij de wilde zwijnen.

Wild Zwijn

Wild Zwijn

Wroeten in de sneeuw

Wroeten in de sneeuw

Een aantal weken later was ik in de Arkemheenpolder. Het torenvalkvrouwtje stal toen de show en vulde het hele blog. Hieronder een aantal andere foto’s van die dag.

Arkervaart

Arkervaart

Een groepje van vier Indische ganzen liep in een weiland langs het water te grazen. Eéntje had dorst en dronk wat uit de sloot.

Indische Gans

Indische Gans

Het lijkt net of er een hap uit zijn nek is genomen. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Dorst

Dorst

Op een woensdagmiddag heb ik een wandeling met mijn zoon gemaakt in de Oostvaardersplassen bij Almere. Dat is vlak bij ons huis en een heerlijk uitje als het mooi weer is. Vanaf het fietspad zagen we dit hert in het afgesloten gebied staan.

Edelhert OVP

Edelhert OVP

Een paar dagen later ben ik nog eens teruggegaan en in mijn eentje een heerlijk wandeling gemaakt. Ook nu zag ik een hert staan, alleen veel verder weg. Toch maar even een foto gemaakt.

Tussen het riet

Tussen het riet

Eigenlijk te ver weg voor een goede foto, maar ik vind het een mooi beeld zo in zijn leefomgeving. Hierna nog geprobeerd wat vluchtopnames van de ganzen te maken.

Grauwe ganzen

Grauwe ganzen

Een ander koppel vloog wat hoger en kon ik tegen de blauwe lucht fotograferen.

Volg de leider

Volg de leider

En zo krijgen deze “vergeten” foto’s toch nog hun plekje op mijn blog.

 

15 Reacties

  1. Vergeten foto’s, ik ken het verschijnsel. Inderdaad zonde om er niets mee te doen.

    Gr.
    Robert

    5 maart 2015 om 20:46

  2. Ja, sommige foto’s blijven liggen, en dat is toch zonde, want deze verzamelblog bevat stuk voor stuk prachtige foto’s. De wisent close up vind ik heel erg mooi, maar ook de edelherten, vanwege het mooie licht. Zwijntjje in de sneeuw is toch ook een geluksmomentje.
    groetjes Ghita

    5 maart 2015 om 19:51

  3. Het zou inderdaad zonde zijn als deze “in de kast” bleven, mijn favoriet is de Arkervaart; een mooie sfeervolle foto ! Groeten Adria

    5 maart 2015 om 19:29

  4. Hoi René,
    Een verzamelblog is van tijd tot tijd best leuk om te doen. Zeker als het gaat om foto’s die de moeite van het publiceren waard zijn. Wonen in de Flevopolder biedt je volop kansen om de natuur in trekken. Indische ganzen leven ook in Poelgeest bij Oegstgeest. Mooie exotische vogels. Mooie zonsopkomst . Ook de wisent en de wilde zwijnen vind ik mooie platen.
    Groet, Kees

    4 maart 2015 om 12:10

  5. Goed dat je ze laat zien René, zou toch jammer zijn als we dit gemist hadden.
    Prachtige foto’s, stuk voor stuk.
    De gans heeft volgens mij de vleugels iets opgetrokken en door dat die de nek naar voren steekt lijkt het net of er een stuk uit is.
    Kan het mis hebben natuurlijk ;-))
    Groetjes Tinie

    3 maart 2015 om 15:15

  6. Er zitten wel degelijk juweeltjes onder, René. Het wisentportret is fraai van compositie, de zonsondergang over de Arkervaart levert een prachtige landschapsfoto op, en foto’s van dieren hoeven wat mij betreft niet altijd beeldvullend te zijn. Zo vind ik de tweede hertenfoto mooier dan de eerste: er is niks op tegen wat meer van de natuurlijke leefomgeving te laten zien, en de achtergrond is wat rustiger dan op de eerste foto. De ganzen in de vlucht vind ik ook mooi. Vooral die tweede dacht ik bijna al eens eerder te hebben gezien:

    https://edmather.wordpress.com/2011/03/08/grauwe-ganzengraylag-geese-anser-anser/

    🙂

    3 maart 2015 om 11:26

  7. Had je dit afgesproken met Dick?
    Een mooi allegaartje met foto 1 als topper wat mij betreft. Het hert ver weg vind ik ook erg mooi. Ik weet niet of er echt een hap weg is uit de nek van die Indische gans (die ik pas 1 keer gezien heb) maar als dat zo is, is die misschien te grazen genomen. Een vos? Die niet goed beet had …. En dus alleen een pluk veren te pakken had?

    3 maart 2015 om 11:12

  8. Herkenbaar, zo’n verzameling van overgebleven foto’s en grappig dat Dick ook juist met zo’n serie kwam.
    De eerste is voor mij de beste, sterk en origineel portret.

    Groet
    Loes

    3 maart 2015 om 09:13

  9. Toch ook heel mooi en sfeervol.

    3 maart 2015 om 07:09

  10. Gelukkig heb je je toch bedacht en toon je ons de foto’s.1 is buitengewoon maar ook de anderen zijn boeiend René

    2 maart 2015 om 23:14

  11. Terecht dat je deze foto’s toch nog een plekje hebt gegeven, René, het zou zonde zijn om ze ongezien in het archief te laten verstoffen.
    Wat een mooie vogel, die Indische gans, zo één heb ik hier nog nooit gezien. Dat stuk dat uit zijn nek lijkt te zijn gehapt maakt het wel een bijzonder. Ik ben benieuwd of er nog iemand met een verklaring komt.

    2 maart 2015 om 21:27

  12. yemrev

    Dat is nou ook toevallig, René: ik heb zojuist een soortgelijk blogje de wereld in gestuurd!
    Ik vind je vliegende ganzen goed gelukt.Ik vind dat nog steeds erg moeilijk, vogels in de vlucht fotrograferen. Een Indische gans heb ik nog niet eerder gezien. Hij heeft idd wel een beetje vreemde deuk in zijn nek. Lijkt dat misschien zo, omdat-ie een soort van matje in zijn nek heeft?
    De foto van de Arkervaart is ook prachtig. Het zal wel een zonsopkomst zijn, jou kennende….
    Groeten, Dick

    2 maart 2015 om 20:42

  13. bas

    Ja die eerste is heel mooi ,en het zwijn heb je ook aardig kunnen benaderen.

    2 maart 2015 om 20:04

  14. bas

    Ik ben blij dat je deze mooie vergeten foto,s ons toch nog laat zien ja en die eerste is geweldig.

    2 maart 2015 om 20:03

  15. zitten toch een aantal fraaie restanten bij René. Vooral foto 1 vindt ik knap met zijn verrassende uitsnede

    2 maart 2015 om 19:59

Geef een reactie

