Ochtendsferen in de OVP

9 augustus 2015

***Voor een scherpere weergave even de foto’s aanklikken***

Terug van vakantie, maar ik ben nog steeds in vakantiestemming. Het beloofd weer een zonnige dag te worden vandaag en ik besluit vanmorgen op de fiets te springen en te kijken of ik wat bedauwde libellen kan fotograferen in het Kotterbos in Almere. Dat is 10 minuten fietsen. Ik wil er op tijd zijn voordat de dauw verdwenen is, dus vertrek ik voor zonsopkomst. De route leidt langs de Oostvaardersplassen. Als ik over het fietspad rij heb ik een prachtig uitzicht over de vlakte. Er hang in de verte wat mist. Hier kan ik niet aan voorbij gaan natuurlijk! De libellen moeten maar even wachten.

Ochtendsfeer in de OVP #1

Wat is het in de vroege ochtend toch heerlijk om buiten in de natuur te zijn!

Ik fiets langs het infocentrum “De Oostvaarders” en zet mijn fiets aan de kant. Hier moet ik toch wel even serieus mee aan de gang. De ganzen dobberen rustig in het water of grazen in het gras. Zo nu en dan vertrekt er een groepje.

Ochtendsfeer in de OVP #2

De zon piept dan boven de horizon uit en kleurt alles wat ik zie oranje. Niet een beetje oranje, maar echt koninklijk oranje.

Ochtendsfeer in de OVP #3

Eigenlijk moet je hier verder je mond bij houden en gewoon genieten. Ik zal daarom de beelden voor zich laten spreken.

Ochtendsfeer in de OVP #4

Als ik wat verder inzoom krijg ik nog een intiemer beeld van dit prachtig natuurgebied.

Ochtendsfeer in de OVP #5

In de achtergrond kun je nog een groep edelherten zien staan in de mist. Rechts vooraan is een heckrund. De zon klimt nu snel en de sfeer is net zo snel verdwenen. Ik neem nog een laatste foto.

Ochtendsfeer in de OVP #6

De oranje kleur verdwijnt en wordt vervangen door strakblauw. Het tempo waarin dit gaat verrast me steeds weer. Tussen de eerste en de laatste foto zitten maar 14 minuten! Ik ben blij dat ik de tijd heb genomen om hiervan te genieten. En nu richting de libellen!

17 Reacties

  1. Ik ben bezig met een inhaalslag in weblogland. Daarbij was het me weer een genoegen om dit sfeervolle verslag met jouw prachtige foto’s tot me te nemen.

    13 september 2015 om 23:28

  2. Gewoon zalig… Je hebt groot gelijk als je zegt dat je de beelden laat spreken,..
    Petje af, dit is wondermooie fotografie

    3 september 2015 om 15:13

  3. Pingback: Kriebelpootjes en knallende kleuren | René Vos natuurfotografie

  4. Wat was het prachtig zo vroeg in de ochtend, het zijn voor mij de mooiste momenten van de dag waar ik dan ook erg van genoten heb. Net als nu weer van jou schitterende foto’s! Groet, Angeniet

    18 augustus 2015 om 16:21

  5. Schitterende sfeerbeelden Renè

    18 augustus 2015 om 01:33

  6. Het is steeds weer een bijzondere ervaring om bij het aanbreken van de dag in de vrije natuur te zijn. De sfeerbeelden die je hier laat zien moeten iedereen kunnen overtuigen. Ik ben benieuwd of je mooie libellen hebt kunnen vastleggen.
    Groet, Kees

    17 augustus 2015 om 14:15

  7. Jetskefotografie

    Je hebt je moment goed meegepakt.
    De combinatie van dit licht, de ochtendmist en de silhouetten zijn heel mooi vastgelegd.

    16 augustus 2015 om 20:20

  8. Prachtige sfeervolle zonsopkomst, hier zou ik zelf ook heel blij van worden. Dan begint je dag inderdaad al goed.
    groetjes Ghita

    16 augustus 2015 om 11:54

  9. Een schitterende serie foto’s

    16 augustus 2015 om 10:22

  10. Genieten!!

    16 augustus 2015 om 09:49

  11. Wow dit is mooi René.
    Puur genieten en dat heb je dan ook vast wel gedaan ;-))
    Fijne zondag, groetjes Tinie

    16 augustus 2015 om 09:32

  12. Wat een ongelooflijk prachtige foto’s . Dank voor het delen, René.

    16 augustus 2015 om 07:59

  13. Schitterend alweer.

    15 augustus 2015 om 22:22

  14. Mooi serie prachtig licht, tweede en laatste foto heeft mijn voorkeur.

    15 augustus 2015 om 21:36

  15. Fenomenaal René. Laatste twee foto’s zouden maar zo in Afrika geschoten kunnen zijn

    15 augustus 2015 om 17:06

  16. Wat prachtig die oranje ochtendsfeer, dat is toch ook vakantie 🙂

    15 augustus 2015 om 12:54

  17. yemrev

    Mooie sfeerplaten. Code Oranje zou hierbij niet misstaan. WA zou er trots op zijn!
    Groet, Dick

    15 augustus 2015 om 11:41

Geef een reactie

